Ei on ei paitsi silloin kun...

Mitä hän sanoi:


 “Ei.”


Mitä hänen arveltiin sanoneen:


”En kuullut ehdotustasi kunnolla. Toistaisitko sen vielä pari kertaa? Muista korottaa ääntäsi, saatan olla huonokuuloinen.”

”Kyllä, mutta tarvitsen vielä rohkaisua ja tsemppaamista sanoakseni sen ääneen.”

”Kyllä, ihan kohta. Palaathan asiaan tunnin päästä tai viimeistään huomenna?”

”Kyllä, mutta en voi sanoa niin juuri nyt sillä meitä tarkkaillaan.”

”Kyllä, en vain halua antaa itsestäni liian helppoa kuvaa. Älä luovuta!”

”Kyllä, mutta en pysty ajattelemaan selkeästi juuri nyt. Tee minulle palvelus ja diagnosoi minut!”

”Kyllä, sillä tavatessamme viimeksi kolme kuukautta sitten annoin ihan selvästi ymmärtää olevani sitä mieltä että kyllä. Sitä mieltä minä siis todellisuudessa olen. Ja koska olemme niin tiiviisti yhteyksissä, olen sinulle velkaa kunnon meriselityksen. Sinulla on oikeus vaatia perusteellista selitystä jos en huomaa sitä oma-alotteisesti antaa.”

”Minulla on psyykkisiä haasteita jotka juontavat juurensa vaikeasta lapsuudestani. Minua vaivaavat hankala äitisuhde, sisaruuskateus ja seksuaalinen identiteettikriisi, alkava asperger, varttinarsismi ja varhais-alzheimer, you know. Tarkoitan siis todellisuudessa että kyllä, mutta sen sanominen on minulle kovin vaikeaa. Ymmärrä minua ja käyttäydy jatkossakin aivan kuin olisin sanonut kyllä."

”En ymmärrä omaa parastani. Vääntäisitkö sen minulle rautalangasta?”

”En osaa arvostaa tarjouksesi poikkeuksellista erinomaisuutta. Vääntäisitkö sen minulle rautalangasta kun minulta on selvästi jäänyt jotakin olennaista huomaamatta?”

”En tiedä tästä asiasta tarpeeksi muodostaakseni oikeaa mielipidettä. Voisitko valistaa minua?”

”Kuvittelen että tämä tarjous on voimassa ikuisesti, mutta jos kerrot miten ainutlaatuisesta tilaisuudesta on kysymys, ymmärrän myöntyä.”

”Kuvittelen olevani parempi ja hienompi kuin sinä. Tarvitsen palautusta maan pinnalle.”

”Inhoan sinua enkä halua suoda sinulle sitä tyydytystä että sanoisin kyllä, vaikka se olisi minunkin mielestäni parempi vaihtoehto.”

”Olen lammas. En uskalla tehdä rohkeita ratkaisuja. Kerro tämä minulle niin herään horroksestani!”

"Olen epärationaalinen ja kärsin järjen puutteesta. Älä yritäkään tulla toimeen kanssani kohtelemalla minua kuin järkevää ihmistä. Se on toivotonta, sillä olen mahdoton."


”Olen hullu.”

posted under |

0 kommenttia:

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogiluettelo

Kirjoittajasta

Oma valokuva
Saara R
Filosofi Saara Reimanin ylimääräisten ajatusten mausoleumi. Ajatuksia on jo aika paljon, aika monista aiheista. Palaute blogista: saara.j.reiman@gmail.com
Tarkastele profiilia

Blog Archive

Hae tästä blogista

Followers


Recent Comments