Maalaispäiväkirja 8.3.2010

Ikkunasta näkyy... lunta ja jääpuikkoja. Päiväsaikaan näkyy myös lintuja. Ja hangella on pudonneita oksia- Se Aika Vuodesta on täällä taas.

Tänään mietin... jotta minun olisi parasta välttää miettimistä parhaani mukaan vielä lähipäivien ajan. Viimeiset pari viikkoa on kulunut eetikoiden ammattitaudin, kiukkueksistentiaaliangsti-maailmantuskan kourissa. Periaatteessa ajatuksia kyllä riittää: viiltäviä, synkkiä ajatuksia jotka pahentavat mielialaa entisestään. Silloin on parasta keskittyä kodinhoitoon, puutarhatöihin sekä muuhun käytännölliseen puuhasteluun. Synkän mielialan mentyä ohi myös ajatuksetkin alkavat kyllä parantua. Kunnes niin tapahtuu, syvällisempää ajattelua on vain parasta vältellä parhaansa mukaan. Maailmanmenoa, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, suomalaista tasa-arvoa ja muita vastaavia aiheita ei pidä ryhtyä pohdiskelemaan kriittisen analyyttisesti jos alun perinkin masentaa ja ottaa päähän.

Tieteellistä artikkeliani varten olen varovaisesti yrittänyt ajatella emergenssiä sosiaalitieteissä ja sosiaalisen maailman todellisuutta, mutta nekin ajatukset ovat vasta hautumassa.

Olen iloinen siitä että... olen järjestänyt elämäni niin että minun ei ole pakko poistua pikku valtakunnastani ellen itse halua. Paitsi hammaslääkäriin huomenna. Voi räkä.

Jostakin syystä olen myös iloinen siitä että puutarhanhoito on palannut päiväohjelmaan. Siitä huolimatta että se tarkoittaa korkeiden kinosten keskellä rämpimistä, vilua ja päähän putoavaa lunta. Mutta on ulkona myös aurinkoa, linnunlaulua, jäniksen jälkiä pitkin pihaa ja ihanan raikasta ilmaa.

Olen myös iloinen siitä että minulla on Puoliso joka tietää tarkalleen miten maailmalle kiukuttelevan filosofin kanssa tulee toimia: muistuttaa minua Farmvillen pelaamisen tärkeydestä, koekuunteluttaa Epican versiota Imperial Marchista ja on ylipäätään loputtoman kiltti.

Tänään meillä oli ruokana... tonnikalapizzan tähteet viikonlopulta. Viime viikko oli Jäteviikko, ja tajusin vasta sunnuntaina etten ollut tehnyt kertaakaan jäteviikkojen klassikkoruokaa, pizzaa.

Päivän asu oli... Violetti mekko ja essu ja huivi.

Tänään olen... ollut aika saamaton. Siivonnut, vaihtanut kukille multia, leikannut puita, käynyt postissa ja hoitanut kirjeenvaihtoani.

Aion... pelata farmvillea. Ehkä vähän kirjoittaa tai lukea tai viimeistellä rannekkeeni. Väsyttää.

Aion mennä... Lohjalle huomenna, hammaslääkäriin ja kukkaruukkuostoksille.

Luen... Hal Duncan: Ink. The Book of All Hours.
Timo Konstari: Julkisuudesta hallinnossa

Olen tekemässä... neulottuja rannekkeita, ovat viimeistelyä vaille valmiit.

Toivon... että eksistentiaaliangsti hellittää lähiaikoina. Että lumi alkaisi sulaa, ja hiukan tähän liittyen, että ehtisimme leikata kaikki omenapuut ajoissa.

Talossa ja puutarhassa... on kaunista. Puutarhaan voisi kyllä minun puolesta alkaa kevät tulemaan. Puiden leikkuu nykyisessä lumitilanteessa on vähän turhan hankalaa minun makuuni.

Kuulen… Delain/ April Rain

Parasta juuri nyt... tässä välissä on löytynyt vaikka mitä hyvää musiikkia. Kuten: Deathlike Silencen tuotanto, Epica, Delainin April Rain, Guns ’n’ Rosesin kokoelma jne.
Terminator Salvation, jonka katsoimme eilen dvd:ltä. Harva asia piristää niin kuin jättiläistappajarobotit ja takaa-ajot isoilla autoilla.

Viikonloppuna aion... leikata omenapuita. Ei muita suunnitelmia.

posted under |

2 kommenttia:

loves2spin kirjoitti...

"April showers bring May flowers" is an old saying we have here. But our ground is so very wet still from last year. I hope this spring will not have quite so much rain! Yesterday, when our friend cut down the tree, water was pouring out of it for a while. I think it's very sad. The tree was a living thing and it's almost like bleeding.

Saara kirjoitti...

We have not had any spring rains yet. It's all been snow, though I am hoping that it will change soon.

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogiluettelo

Kirjoittajasta

Oma valokuva
Saara R
Filosofi Saara Reimanin ylimääräisten ajatusten mausoleumi. Ajatuksia on jo aika paljon, aika monista aiheista. Palaute blogista: saara.j.reiman@gmail.com
Tarkastele profiilia

Blog Archive

Hae tästä blogista

Followers


Recent Comments