Maalaispäiväkirja 13.10.2009

Ikkunasta näkyy... pimeyttä. Taivas on kuitenkin pilvinen joten tähtiä ei pääse havaitsemaan.

Tänään mietin... Olisiko kansallispuistojen perustaminen Marsiin hyvä idea jossain vaiheessa avaruusohjelmaa?
Miten mikrobien itseisarvo eroaa luonnonilmiöiden, maisemien ym. itseisarvosta?
Millaisia oikeusperiaatteita pitäisi soveltaa kanssakäymiseen älykkäiden alienien kanssa?

Toisin sanoen, olen uppoutunut kirjoittamaan seminaarityö/tieteellistä artikkelia.
Mietin myös, miksi kaikki parhaat tarinat ovat tosia vaikka olisivatkin fiktiota.

Olen iloinen siitä että... lääkärin mukaan olkapäässä ei ole (enää) mitään pahasti vialla. Olen iloinen myös takan lämmöstä ja Amerikanystävästä joka lähetti minulle persimonipuun siemeniä kokeiltavaksi.

Tänään meillä oli ruokana... minulle tähteitä: pastaa ja jauhelihakastiketta.

Päivän asu oli... Tällä hetkellä vihreä mekko & essu ja vaaleanruskea huivi. Päätin myös haluta huomiseksi kiharoita, joten minulla on päässäni ranskanletit jotka ovat minun mielestäni pöhköt ja puolison mielestä hauskat.

Tänään olen... lukenut tieteellisiä artikkeleita, tehnyt muistiinpanoja ja ajatellut. Pessyt ja lajitellut pyykkejä ja kuntoillut. En paljon muuta. Alkusyksyn sairasteluputken jäljiltä olen jäljessä kaikista mahdollisista aikatauluista, joten työasiat vievät kaikki liikenevät aivosolut. Lisäksi kuntoni on repsahtanut viikkokausien pakkolevon aikana, joten olen komentanut itseni kuntokuurille: loppuvuoden ajan ohjelmassa on tavanomaisen kolmen sijasta neljä viikottaista kuntoilukertaa. Voihan ähellys.

Aion... tehdä lähiaikoina paljon töitä. Ja kuntoilla sen neljä kertaa viikossa.

Aion mennä... huomenna yliopistolle. Ja tulliin. Ja ostamaan ompelutarvikkeita.

Luen... Thomas J. Craughwell: Barbaarien valloitusretket. Sain sen puolisolta lahjaksi viikonloppuna. Hän kyllä tietää mikä naista miellyttää.

Olen tekemässä... Ikuisuusristipistoa. Laskin pari päivää sitten että se on ollut työn alla kaksi vuotta eikä edes ihan puolessa välissä. Mutta kyllä se jonakin päivänä vielä valmistuu, aivan varmasti. Neuletakkikin olisi kesken, mutta en usko että olkapää vielä kestää niin painavien kappaleiden neulomista.

Toivon... onnettomuudet ja vastoinkäymiset alkaisivat jo olla loppumaan päin tältä erää. Tämä vuosi on ollut yhtä kivireen kiskomista. Onneksi pakanoiden vuosi loppuu Kekriin joka on ihan kohta. Sitten, marrasaikana alkaa hiljaisuudessa kypsyä uusi vuosi. Toivottavasti parempi, mutta ainakin uusi.

Toivon myös että saamme vanhan auton myydyksi tällä viikolla.

Talossa ja puutarhassa... on kaikki enemmän tai vähemmän kesken. Vammaisuuteni pitkittyessä olemme joutuneet uusjakamaan kotityöt. Pihatöiden uusjako on ollut tosi helppoa: joko ne ovat puolison hommia tai ne on jätetty tekemättä. Olosuhteisiin nähden kaikki on kuitenkin ihmeen hyvällä mallilla. Kun tekee sen minkä voi, tulee joskus saaneeksi aikaan yllättävän paljon.

Kuulen... puolison puuhastelevan ylhäällä. Pitänee hipsiä nukkumaan.

Parasta juuri nyt... Rammsteinin tuotanto, Turisas: Battle Metal ja kaikki muu reipas kuntoilumusiikki.

Viikonloppuna aion... mennä ympäristöterveyslautakunnan koulutusseminaariin.

posted under |

0 kommenttia:

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogiluettelo

Kirjoittajasta

Oma valokuva
Saara R
Filosofi Saara Reimanin ylimääräisten ajatusten mausoleumi. Ajatuksia on jo aika paljon, aika monista aiheista. Palaute blogista: saara.j.reiman@gmail.com
Tarkastele profiilia

Blog Archive

Hae tästä blogista

Followers


Recent Comments