Maalaispäiväkirja 24.11.2008

Ikkunasta näkyy... Lunta! Paljon lunta! Lumiset omenapuut ovat niin kauniita, vaikka ovatkin täynnä vesiversoja.

Tänään mietin... Mikä onkaan joulun merkitys suomipakanoille. Onko abstrakteja entiteettejä kuten numerot ja ominaisuudet olemassa vaiko ei. En tiedä. Tiedänkö minäkään oikeastaan mistään mitään..? Oikeudenmukaisuutta, mitä se merkitsee ja miksi se on minulle jonkinlainen pakkomielle. Sitä että minun pitäisi vihdoinkin alkaa ihan tosissaan keksiä käyttöä ylijäämä-kankaanpaloille jotka alkavat pursuta kohta kaapistaan ulos.

Olen iloinen siitä että... Minulla on puuliesi ja leivinuuni joilla saa yhtaikaa tehtyä ruokaa ja lämmitettyä talon. Siitä että meillä on vielä jäljellä itse kasvatettuja perunoita ja porkkanoita. Siitä että olen puolison mielestä söpö ja että hän on niin mukava että kertoo sen minulle usein. Siitä että jaksoin tehdä lumityöt ja sain siitä liikunta-annokseni vaikka muuten tänään onkin ollut vilustunut olo viikonlopun juhlimisen jälkeen.

Tänään meillä oli ruokana... siskonmakkarakeittoa ja brownieita vaniljajäätelön kanssa. Molempia riittää vielä huomiseksi joten ehtisin vaikka leipoa viikon sämpylät huomenna.

Päivän asu oli... Tällä hetkellä harmaa mekko, violetti esiliina, violetti hartiahuivi, valkoinen huivi jossa harmaita/hopeanvärisiä kuvioita. En tiedä voiko tätä sanoa päivän asuksi, kun menossa on päivän toinen mekko ja kolmas esiliina. Tällainen päivä tänään.

Tänään olen... käynyt postissa, tehnyt lumitöitä ja kantanut puita, laittanut ruokaa ja leiponut brownieita, lukenut metafysiikkaa, käynyt läpi kasan sähköposteja ja suunnitellut viikon ohjelmaa, pyykännyt, leikellyt silkkipaperista lumitähtiä ja kiinnitellyt niitä ikkunoihin, neulonut. Minun olisi pitänyt myös imuroida yläkerta, mutta olo oli sen verran vilustunut ja nuutunut että siirsin sen suosiolla huomiseen.

Aion... tehdä jotain kivaa perjantaina kun miehellä on työpaikan pikkujoulut. Hänen poissaolonsa ei ole kivaa, joten pitää koittaa keksiä jotain erityisen mukavaa. Vaikka todennäköisesti löydänkin itseni tekemästä kotitöitä suurimman osan illasta...
Aion myös viettää ryhtiviikkoa. Tällä viikolla minulla ei ole muita pikkujouluja kuin asukasyhdistyksen juhlat sunnuntaina. Sen kunniaksi, tällä viikolla on luvassa pieniä aterioita ja runsaasti liikuntaa.

Aion mennä... Helsinkiin keskiviikkona ja asukasyhdistyksen pikkujouluihin sunnuntaina.

Luen... Contemporary Debates in Metaphysics.

Olen tekemässä... lähinnä lapasta tänään. Mietin, pitäisikö minun sen jälkeen sittenkin tehdä vielä yhdet villasukat molemmille.

Toivon... että jouluna olisi yhtä kaunista kuin nyt.

Talossa ja puutarhassa... Alkaa olla oikein kaunista ja kodikasta. Olen alkanut koristella taloa.

Kuulen... takan rätinää. Meillä ei ole vieläkään laitettu sähkölämmitystä päälle, joten takan rätinää kuulee aika paljon.

Parasta juuri nyt... Maisemat. Luca Turillin King of the Nordic Twilight (ei nolota yhtään!), kynttilät, glögi

Viikonloppuna aion... käydä niissä asukasyhdistyksen pikkujouluissa.

posted under |

0 kommenttia:

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu

Blogiluettelo

Kirjoittajasta

Oma valokuva
Saara R
Filosofi Saara Reimanin ylimääräisten ajatusten mausoleumi. Ajatuksia on jo aika paljon, aika monista aiheista. Palaute blogista: saara.j.reiman@gmail.com
Tarkastele profiilia

Blog Archive

Hae tästä blogista

Followers


Recent Comments